BiHVijesti

Da li postoji HUMAN način ubijanja?

Da li ste ikada čuli za termine karnizam i specizam?

Ovi sistemi vjerovanja su duboko ukorijenjeni u naše društvo. Uključuju svjesno i plansko nasilje nad životinjama. Specizam je diskriminacija na osnovu pripadnosti određenoj vrsti (diskriminacija ljudi nad životinjama, a karnizam je nevidljivi sistem koji uvjetuje ljude da jedu određene životinje. To je, nažalost, sistem vjerovanja kojim se vodi većina svjetskog stanovništva. Ove principe usvajamo od malih nogu i uzimamo ih zdravo za gotovo, bez imalo razmišljanja, jer smo ubijeđeni da drugačije ne može i nije ispravno.

VivaBiH – udruženje vegana i veganki BiH – Sarajevo

Kampanja koju je organizovalo Udruženje vegana i veganki BiH nas poziva na razmišljanje.

Izvršni direktor udruženja Ajdin Arnautović kaže da su pojmovi karnizam i specizam manje poznati u našem društvu, ali i globalno. 

Navodi da je udruženje VivaBiH pokrenulo kampanju na način da postavlja jedno vrlo interesantno pitanje koje potiče mnoge od nas na razmišljanje.

“Suštinske razlike između psa i krave nema, kao što nema između psa, pilića ili svinje. Ova diskriminacija prema određenim životinjama je među prvima od svih diskriminacija koja je postala toliko rasprostranjena i postojana da je uopšte i ne primjećujemo. Sve te životinje, kao i druge osjećaju bol, patnju, ljubav, radost i ultimativno potrebu i želju za životom.” izjavio je Ajdin. 

Vildana Hrnjić, marketing menadžerica udruženja kaže da su o veganstvu, kao pokretu, prisutne razne predrasude, te da je ova kampanja imala za cilj da većoj publici približi stavove i principe veganstva.

Jedan od bilborda u Banja Luci

Mi vrednujemo život svih živih bića jer ne vidimo razlike među životinjama. Naša želja je bila da objasnimo koncept specizma jednostavnim poređenjem životinja koje ljudi većinom paze kao ljubimce sa životinjama o čijim životima ne razmišljaju dok jedu sendvič. Kroz jednostavan dizajn i pitanje “Zašto jedne pazimo, a druge ubijamo?”, mi publiku pozivamo na razmišljanje da objasne sebi apsurd zašto je život nekih životinja važniji od drugih.” izjavila je Vildana za naš portal.

Ona dodaje da smo samo odrasli u sistemu koji nam je nametnuo ta razmišljanja, te da njihova kampanja poziva ljude da razmisle van tih shvatanja.

Bitno je i naglasiti da su i industrije mesa, mlijeka i jaja djelimično doprinijele tom razmišljanja putem svog „šarenog“ marketinga.

Da li su vam ti proizvodi neophodni da biste preživjeli? Da li je razlog što još uvijek jedete životinjske proizvode moranje ili izbor kojeg niste ni svjesni? Vjerovatno kupujete domaće životinjske proizvode, proizvode koje ste dobili od životinja na farmama gdje žive “sretne” živote.

To je taj marketing koji se provlači na reklamama na televizijama, na bilbordima, te u šoping centrima. Da li ste ikada razmišljali šta se krije iza toga?

Zamislite da ste krava koja živi na farmi! Živite svega nekoliko godina, muzu vas svako jutro, odvajaju vas od djeteta, a onda vas zakolju, ali na “human” način.

Da li mislite da je moguće humano ubiti živo biće koje bi, kada bi imalo mogućnost da govori, vrištalo i molilo vas da ga ne ubijete?

„Prestanak ubijanja životinja radi kratkog užitka obroka od 15 minuta je jedna od bitnijih poruka koju želimo poslati široj masi,posebno u 21. stoljeću kada nas većina ima mogućnost birati proizvode koji nisu rezultat ubijanja i mučenja.“ izjavila je Berina Vrhovac, koordinatorica edukacijskog programa.

“Mi učimo ljude empatiji i da sve životinje zaslužuju jednako pravo na život, te da ih trebamo zaštiti. Također, učimo ih da trebaju prestati konzumirati životinjske proizvode zbog zdravlja i zbog očuvanja okoliša kojeg ove industrije ugrožavaju.” dodala je Berina.


Udruženje vegana i veganki BiH nas poziva na razmišljanje – Tuzla

Kampanja je sprovedena u tri grada u Bosni i Hercegovini: Sarajevu, Tuzli i Banja Luci.

“Udruženje VivaBiH je započelo ovu kampanju u Sarajevu sa 12 citylight-ova i jednim bilbordom, zatim smo sproveli kampanju i u Tuzli koja je uključivala 15 bilborda na različitim lokacijama. Istu kampanja smo ponovili i u Banja Luci na sedam lokacija. Radimo na tome da naši bilbordi osvanu i u drugim gradovima.”, rekao je za kraj izvršni direktor Ajdin Arnautović.

Comment here