Savjeti

DA LI ZNATE KOLIKO JE ŠETNJA ZDRAVA? KOJE SU SVE KORISTI PO NAŠE ZDRAVLJE, KAKO UTIČE NA NAŠ UM I TIJELO? PROČITAJTE I SAZNAJTE…

Šetanje

Za one koji ne vole da se znoje u teretani, ili nemaju vremena i novca, a žele da vode računa o svom zdravlju, preporučujemo šetnju. Možda djeluje previše jednostavno, ali je dokazano da ona ima mnogobrojne pozitivne uticaje na tijelo.

Ludvig van Betoven, je poslije svakog ručka odlazio u duge šetnje šumom. Obavezno je sa sobom nosio olovku i nekoliko listova papira kako bi zapisao note koje bi mu pale na pamet. Sličnu metodu su koristili i njegove kolege, velikani poput Gustava Malera i Bendžamina Britna.

Naučnici sa Stenforda su dokazali da šetnja podstiče kreativno razmišljanje. Objašnjenje ovoga leži u nekoliko činjenica.

Hodanje je najlakši i najbezbjedniji put do dobrog zdravlja duha i tijela. Prednosti hodanja su u tome što organizam bolje funkcioniše, vrši se bolja razmena materija i udiše se više kiseonika. Tijelo se relaksira i pored blagog umora vraća se izgubljena snaga, kvalitetnije se i zdravije spava. Stučnjaci tvrde da ovaj vid aktivnosti  poboljšava kvalitet života za 27 odsto. Tokom hodanja dolazi do otpuštanja endorfina, hormona koji predstavlja “prirodnu drogu” koja izaziva dobro raspoloženje.

Šetnja može da utiče i na vaše cjelokupno mentalno zdravlje. Studije pokazuju da ona smanjuje rizik od Alchajmerove bolesti, pa su tako muškarci između 71 i 93 godine koji su hodali nešto manje od polovine kilometra, prepolovili rizik od ove bolesti

 Ona usklađuje mišiće nogu, stražnjice i stomaka. Takođe, definiše kvadricepse, zadnju ložu i podiže gluteuse. Ako obratite pažnju na stav, možete uskladiti trbušnjake i struk.

Šetnja podupire kosti i može spriječiti gubitak koštane mase kod osteroporoze. Studije pokazuju da je šetnja od 30 minuta smanjila kod starijih žena mogućnost preloma kosti kuka za 40%.

Šetanje pomaže i u regulisanju nivoa šećera u krvi, što znači da održava nivo insulina u normali i na neki način drži dijabetes na odstojanju. Ova fizička aktivnost je pogodna za sve, kako za zdrave osobe i trudnice, tako i za gojazne, oboljele od artritisa i uopšte osobe sa različitim zdravstvenim tegobama koje ne smiju da se bave nekim napornijim aktivnostima.

Comment here