Vijesti

DRUGI APRIL JE SVJETSKI DAN SVJESNOSTI O AUTIZMU

Svjetski dan autizma

Na osnovu Rezolucije 62/139 UN-a iz 2007. godine, 2. april se u svijetu se obilježava kao Svjetski dan autizma, odnosno, još preciznije rečeno, kao Svjetski dan svjesnosti o autizmu. Ili, još preciznije, stanja iz autističnog spektra.

Svjetski dan svjesnosti o autizmu obilježava se 2. aprila. Tog dana javnost se upozorava na netoleranciju, predrasude, netrpeljivost, neadekvatne socijalne usluge, socijalnu isključenost i na sve probleme s kojima se svakodnevno suočavaju osobe sa autizmom i njihove porodice.

Ipak, i pored toga što jako često čujemo ove riječi, zapravo nemali broj ljudi nije svjestan niti im predstavu šta je to autizam i poremećaji iz autističnog spektra te kako se ovo odražava na pojedinca i čitavu porodicu.

Vrlo često se i danas koristi samo termin „autizam“, jer je ovaj termin mnogo kraći nego termin „poremećaji iz autističnog spektra“ (PAS, eng. autistic spectrum disorder, ASD) ili, još bolji termin „stanja iz autističnog spektra (eng. autistic spectrum conditions). I baš tako kao što izbjegavamo biti inkluzivni u označavanju ove pojave tako što koristimo termin koji nam je lakše izgovoriti i napisati, tako kao da se ne trudimo biti inkluzivni niti razumjeti ova stanja.

Prema epidemiološkim istraživanjima, na 10000 novorođene djece rađa se 4 do 5 djece s autizmom. Kada je riječ o autističnom spektru poremećaja govori se o 10 do 15 djece na 10000 novorođenih.

Autistične osobe imaju teškoće u komunikaciji i socijalnim odnosima, te se opiru svakoj promjeni navika. Njihovo ponašanje obilježava nezainteresiranost za druge, mehaničko ponavljanje pojedinih pokreta ili radnji, te neuobičajeno vezivanje za neki predmet.

 Neka autistična djeca pokazuju iznimne motorne, matematičke i druge vještine. Osobe s autističnim poremećajem imaju niz životnih teškoća. Primjereni edukacijski pristupi pružani tijekom cijelog života, podrška obiteljima i stručnjacima koji su uključeni u tretman, te pružanje odgovarajućih usluga i pomoći u okviru zajednice uz poticanje pozitivnog stava u društvu mogu poboljšati kvalitetu i dostojanstveniji stil života ovih osoba.

Autistični poremećaj obuhvaća: autizam Kannerovog tipa, razvojne psihoze, atipični autizam, Rettov sindrom i druge sveobuhvatne poremećaje.

Kod većine autista postoje nepravilnosti u četiri velika organska sustava: živčani, imunološki, endokrini i probavni sustav.

Comment here