Savjeti

KAKO HRANA DJELUJE NA UM I TIJELO

Zdrava ishrana

Određena hrana utiče na rad mozga djelujući na hemijske neuro odašiljače koji su zaduženi za različite mentalne i fizičke funkcije 

Mi smo ono što jedemo. Ukusni zalogaji hrane koje stavljamo u usta razvijaju svaku ćeliju tijela i ne utiču samo na fizičko zdravlje nego i na način razmišljanja. Istraživanja su pokazala da određena hrana utiče i na rad mozga djelujući na hemijske neuro odašiljače u mozgu koji su zaduženi za različite mentalne i fizičke funkcije – pamćenje, spavanje, koordinaciju pokreta, bol, potištenost, sposobnost učenja pa čak i na naše spoznavanje stvarnosti.

Svaka hrana je prožeta svojom vlastitom suptilnom vibracijom određene frekvencije, a ta vibracija deluje na tijelo i um. U posljednje vrijeme je sve više mladih koji uživaju u obrocima ‚‚brze hrane”, što pridonosi lošem tenu i probavnim smetnjama.

 Ima dosta osoba kojima nije važno šta će, ni kako pojesti. Nije im bitan kvalitet hrane, a često ubace nešto u usta gotovo s nogu samo da utole osećaj gladi. Važno je obrok pojesti u miru, u sjedećem položaju i da se hrana dobro sažvače, jer u protivnom dolazi do raznih želudačnih i probavnih problema.

Ima dosta osoba koje se često osećaju naduto, a kada bi napravili analizu svog ponašanja u odnosu na svoj želudac, sigurno bi se zgrozili nad sobom. Probava, zapravo počinje u ustima pa, ako hranu dobro ne sažvaćete, želudac će se puno mučiti da bi je usitnio i preradio.

Dobro je znati – ako ste nervozni, ne kuhajte. U protivnom nakon takvog obroka boliće vas želudac, jer vibracija vašeg raspoloženja ulazi u hranu koju pripremate. Lako je prepoznati kada neko kuha s ljubavlju budući da se nakon takvog obroka osećate ugodno i smireno.

Ljubitelje brze hrane će možda zanimati podatak da je jedno britansko istraživanje pokazalo da ishrana koja u sebi ima dosta zasićenih masnoća dovodi do oštećenja neurona koji kontrolišu apetit i energiju kod miševa. Druga istraživanja pokazuju da je vrijeme konzumiranja obroka i važnije nego što se do tada smatralo. Na primer, redovno konzumiranje doručka u isto vrijeme kod školske djece znatno popravlja pamćenje i koncentraciju djece za vrijeme časova, ali i posle njega.

U slučaju da vaša ishrana nije uravnotežena, možete koristiti i suplemente koji dobro utiču na mozak. To su multivitamini, oligoelementi i vitamin E, kao i omega-3. Uvijek je bolje ove materije unositi u obliku hrane, ali kada je zima, to često nismo u mogućnosti. Bilo kako bilo, ukoliko se odlučite na korištenje suplementa, konsultujete se sa vašim izabranim ljekarom, pogotovo ako ste pod terapijom.

Comment here